
A právě nabíječka elektromobilů, kterou jsme již předali developerovi, se spolu s nářadím zalíbila zlodějům.
Po nahlášení krádeže proběhlo standardní sepsání protokolu na policii a nahlášení pojistné události. S nabíječkou jsme se tak pomyslně rozloučili, protože bylo jasné, že vypátrat zloděje nebude snadné.
O to víc nás na Velký pátek překvapila zpráva z druhého konce Prahy. Pan Marek, kterému není lhostejné, co se děje v jeho okolí, našel při procházce u ruzyňského hřbitova podezřelou krabičku. Bylo mu jasné, že nalezená věc má určitou hodnotu, a tak oznámil nález na policii. Když se o hodinu později stále nic nedělo, objevil na štítku nabíječky telefonní číslo a rozhodl se na něj zavolat.
Telefon zvedla paní Bartoňová ze zákaznického centra Veolia. Pravda, nebyla to zrovna rutinní situace, ale naštěstí ani jí nebylo lhostejné, že právě u hřbitova leží nabíječka s logem Veolia. Od pana Marka získala dostatek informací a poslala e-mail na vytipovaný okruh lidí.
Paní Bartoňová měla správný odhad, jeden z adresátů e-mailu byl Aleš Drobný, vedoucí realizace a servisu Veolia Smart Systems. Ihned mu bylo jasné, že jde o ukradenou nabíječku z Hornoměcholupské ulice, a zavolal na policii. U hřbitova se tak vzápětí setkala hlídka policie i pan Drobný, který nabíječku identifikovat a převzal.
Nabíječka urazila vskutku dlouhou cestu z Hostivaře až na ruzyňský hřbitov, kde ležela nejprve na lavičce u vstupu, další den vedle ní a třetí den se přesunula za hřbitovní zeď. Změny její polohy potvrdili pejskaři, kteří zde pravidelně venčí své zvířecí miláčky.
Po pěti dnech se tak našla, ale v dost zbědovaném stavu, potlučená, přestála i déšť. Nyní je nabíječka v péči techniků, kteří posoudí, zda je možné ji opravit a uvést do provozu, nebo se stane jen fyzickým důkazem tohoto nevšedního příběhu o dvou lidech, kterým není lhostejné to, co se děje kolem nich. Náš velký dík patří jim oběma.